Gezond en fit 2016

Ga naar het Farmer's Market

Laden op zomer de beste en meest verse producten, met inbegrip van bladgroenten, tomaten, maïs, courgette, groene bonen, bessen en steenvruchten zal het gemakkelijker maken om slokken meer groente en fruit porties. Bezoek localharvest.org om greenmarkets in uw omgeving te vinden.

Maak uw salade hoofdgerecht een paar keer per week. Profiteer van de kakelverse sla en de overvloed van seizoensgebonden producten om creatief te slabakken verzinnen. Voor een typisch zomerse maaltijd, boven uw greens met zoete maïs, in blokjes gesneden tomaat, avocado, en verkruimelde feta.


Swap zoete desserts voor heerlijke seizoensgebonden fruit. In plaats van het bereiken van koekjes, gebak, of chocolade na het diner, graven in een kom van nature zoet, rijp fruit. Beste inzetten zijn onder andere bessen, watermeloen, meloen, abrikozen, perziken en pruimen.
Lay-out van een gezonde, no-kok zomer spread. Als het te warm om te koken, te gooien samen een picknick-stijl maaltijd gesneden rauwe groenten (worteltjes, cherry tomaten, courgette, komkommer, enz.) Met hummus, gesneden volkoren brood of crackers, kaas, olijven, fruit, noten, hardgekookte eieren, en andere lekkere hapjes.


Krijg grillen. Het is een geweldige manier om de smaak in te blazen magere eiwitten als kipfilet en dijen, Turkije hamburgers, vis, garnalen, en varkenshaas, vooral als je begint met een smakelijke kruiden wrijven of marinade. Als u extra te koken, zult u kant-en-klare eiwitten toe te voegen aan groen of op basis van graan salades voor eenvoudige maaltijden later in de week lommerrijke.


En vergeet niet de gegrilde groenten. Wanneer je vuur van de grill, gooi op sommige gesneden courgette, zomer squash, aubergine, paprika, en / of champignons. Hak ze op en meng met pasta of gekookt hele granen zoals bruine rijst, Farro, en quinoa voor een eenvoudige maaltijd. Of, laag gegrilde groenten op volkoren brood met geitenkaas of hummus voor een smakelijke vegetarische sandwich.
Afkoelen met fruit smoothies. Blend uw favoriete zomerfruit - en groenten zoals wortelen, spinazie en bieten - met yoghurt en de melk van een keuze voor een hydraterende ontbijt of snack. De vrucht zal toevoegen veel zoetheid, zodat u kunt toegevoegde suikers, zoals ahornsiroop en honing te slaan. Maak extra en giet het in ijs pop mallen of kleine papieren bekertjes met ijslollystokken voor een leuke bevroren dessert.


Begin de dag met een stevig, verfrissende ontbijt. Overnachting haver zijn een goede keuze deze tijd van het jaar (ze zijn de meer seizoen geschikte tegenhanger van een stevig kom warme havermout). Of, top vers fruit met een klodder eiwitrijke yoghurt of part-skim ricotta en optionele gehakte noten. Ik kan niet wachten om te graven in mijn eerste kom van verse kersen, perziken of nectarines met ricotta!
Go magere-dompelen. Zweep een smakelijke nieuwe dip elke week met alle heerlijk dunkable zomer produceren om van te genieten. Probeer de Griekse yoghurt met gemengde verse kruiden, artisjok pesto (je moet dit recept te proberen!), Of een aantal unieke hummus variaties, met inbegrip van geroosterde rode paprika, bieten, edamame, en wortel gebaseerde mengsels.


Start spiraliserende. Ik ben het niet eens met veel van de single-use keuken gadgets, maar ik ben erg dol op de groente spiraal snijmachines, dat zijn alle woede nu. De prijs is goed voor ongeveer $ 15 tot $ 25 per machine, en je kunt het gebruiken om low-cal vegetarische pasta's en salades te maken van alle van de goedkope zomer bumper gewassen zoals courgette, zomer squash, komkommers, wortelen, en zelfs bieten. Check dit recept voor pittige Wortel Noodle Stir Fry uit de blog Inspiralized.
Slok op iced tea. Om u te helpen gehydrateerd te blijven in het warme weer, ik stel voor het houden van een kruik of twee van ongezoete ijsthee in de koelkast te allen tijde. Overschakelen op de smaak van week tot week zal voorkomen dat u te vervelen in de drank-afdeling. Mint groene thee is een klassieke zomer brouwsel, maar ik hou ook fruitige combo's zoals granaatappel en framboos.


Plant iets ... alles! Nooit gegroeid iets eetbaar voordat? Laat je niet dat je stopt; het starten van een eenvoudige tuin in potten of andere containers is eigenlijk heel eenvoudig. Ga naar de dichtstbijzijnde bouwmarkt en pick-up een grote plantenbak, een zak potgrond en een kleine potplanten, zoals elke verse kruiden of een van de hier genoemde groenten. Overwegen om te beginnen met basilicum of cherry tomaten rassen; ze allebei gemakkelijk te kweken en veelzijdig in de keuken.


Ga op een pick-je-eigen avontuur! Wacht niet voor apple plukken in de herfst. Maak een afspraak met familie of vrienden aan de oogst zomer produceren bij een lokale boomgaard of boerderij (bezoek pickyourown.org om een ​​site te vinden in uw buurt). Als u bereid bent op de arbeidsmarkt te zetten, kunt u emmers bessen, steenvruchten, en andere seizoensgebonden items te kopen voor een geweldige prijs.
Ga zitten en genieten van maaltijden buitenshuis. Zoveel mensen die ik ken eigen mooie patio sets, maar zelden gebruiken. Maak een plan om te gaan zitten om een ​​gezin maaltijd in uw achtertuin een keer per week. U zult waarschijnlijk meer eten langzaam en aandachtig wanneer u al fresco dineren bent. Als u geen toegang tot een buiten eten ruimte, het plannen van een leuke picknick in een lokaal park.


Beheers een paar gezonde recepten voor de zomer cookouts. Het vinden van lichtere maaltijden bij barbecues kan een uitdaging zijn, maar als je vrijwilliger om een ​​gezond gerecht te brengen, weet je dat je minstens een goede optie om te stapelen op je bord en vul een aantal van de zwaardere voorgerechten en de zijkanten hebben. Om het eenvoudig te houden, breng een grote kom fruitsalade of pick-up een crudite schotel van de supermarkt. Als je het niet erg te doen een beetje meer prep, adviseer ik het gooien samen een pasta salade met veel groenten, zoals deze kleurrijke soba noodle salade met edamame, rode peper en paarse kool.


Ga voor een dagelijkse wandeling. Nu de dagen langer zijn, is het makkelijker om te knijpen in een korte wandeling aan het begin of einde van de dag. Streven naar ten minste 30 minuten de meeste dagen van de week (maar als je alleen kan verbinden tot 15 of 20, dat is nog steeds de moeite waard). Als dingen beginnen op te warmen, plannen een vroege ochtend of late avond wandeling wanneer temps zijn koeler.


Hit the trail. Voor een verandering van omgeving, op zoek gaan naar een aantal lokale wandel-en wandelpaden in uw omgeving met behulp van sites zoals alltrails.com en traillink.com. Pack een gezonde lunch of snacks en maak een dag van!


Neem een ​​hiaat van TV. Met al het netwerk hit shows op zomervakantie, het is de perfecte tijd om uw scherm te verminderen. Bezuinigen op de avond televisie kijken en breng die tijd buiten lopen, fietsen, het doen yardwork, of het spelen met de kinderen of kleinkinderen.